close
بلیط هواپیما
راه های پیشگیری از پوکی استخوان
بستن منو
از ما
حمايت کنيد
بريم بالا
آخرين اخبار سايت :
تبلیغات




ژورنال بافتنی مرضیه کتلی    

کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

هم اکنون در بانوکده بخوانید
راه های پیشگیری از پوکی استخوان

بانوکده

پوکی استخوان در خانم ها شایع تر است و معمولا بعد از یه سنی اکثر خانم ها با مشکل پوکی استخوان پنجه نرم میکنند . اما اگر به مشکل پوکی استخوان و عوافب آن به طور جدی نگاه کنید قطعا اجازه نمیدهید کار به مرحله ظهور بیماری برسد و با به کار بستن راه کار هایی تا حد ممکن از بروز آن جلوگیری میکنید . در ادامه مطلب به بررسی این راه کار ها پرداخته ایم . 

خدافظی با سیگار

تخریب استخوان در سیگاری ها سریع تر صورت میگیرد و میزان شکستگی و پوکی استخوان در این افراد بالاتر است . پس از همین امروز سیگار را کنار بگذارید تا بتوانید استخوان های سالم تری داشته باشید .

بانوکده

وزن کشی

وزن پایین تر از 57/5 کیلوگرم یا داشتن توده بدنی زیر 21 عامل خطر ساز برای پوکی استخوان محسوب میشود . از دست دادن وزن در دوران یائسگی , احتمال کاهش توده استخوان را افزایش میدهد . از مصرف غذا هایی که از نظر کالری در حد بسیار پایینی است یا از غذاهایی که فاقد همه گروه هایی غذایی است اجتناب کنید.

رژیم مغذی

برای پیشگیری از پوکی استخوان از رژیم غذایی سالم که تامین کننده مواد مغذی چون پتاسیم , منزیم , فسفر , کلسیم و ویتامین D است , استفاده کنید . حتما باید تمامی گرو هایی غذایی در برنامه غذایی تان وجود داشته باشد . در ضمن به خاطر داشته باشید که هیچ وعده غذایی را حذف نکنید .

بانوکده

فعالیت بدنی

دست کم هر روز به مدت 30 دقیقه فعالیت های ورزشی قوی کننده استخوان انجام دهید . این فعالیت ها شامل ورزش های تحمل وزن همانند دویدن یا پیاده روی سریع و ورزش های استقامتی است که از پوکی استخوان جلوگیری میکند اگر دویدن برای تان دشوار است به همان پیاده روی اکتفا کنید اما به خاطر داشته باشید که در حین راه رفتن باید ضربان قلبتان بیشتر شود . 

زمین خوردن

با احتیاط و به آرامی قدم بردارید . از روشنایی راه پله و مدخل ورودی ساختما ها اطمینان حاصل کنید . به منظور تعادل و جلوگیری از سرخوردن در حمام , از دست گیره هایی که در وان یا در کنار دوش نصب شده اند , استفاده کنید . هرگز در راه پله ها و اتاق های تاریک راه نروید و همیشه حتی هنگام خواب یک چراغ خواب کوچکی در اتاق خود روشن بزارید . 

بانوکده

دارو های مناسب

خانم هایی که در سن پس از یائسگی قرار دارند و در گذشته دارای شکستگی استخوان بوده اند یا رتبه تست BMD  آن ها 2/5 یا پایین تر از آن است باید از داروهای پیشگیری از پوکی استخوان استفاده کنند . خانم ها با داشتن رتبه 2 تا 2/5 نیز باید از این دارو ها استفاده کنند . 

آزمایش فراموش نشود

پزشکان غربالگری پوکی استخوان را از طریق سنجش تراکم  ماده معدنی استخوان در آغاز سن 65 سالگی توصیه میکنند . این تست برای افرادی که دارای سابقه بیماری های خاص یا مصرف کننده دارو هایی هستند که خطر شکستگی را افزایش میدهند . باید در سنین پایین تر انجام شود . پس حنی اگر مشکل خاصی ندارید حتما در سنین 65 سالگی این آزمایش را انجام دهید . 

بانوکده

Print

اگه عکس ها لود نشدن يا لينک دانلود خراب بود يا هر مشکلي تو اين پست بود از پايين به ما اطلاع دهيد
فقط کافيست کد امنيتي زير رو وارد کنيد و روي گزينه گزارش خرابي لينک کليک کنيد تا خرابي براي ما ارسال شود

بخش نظرات اين مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
دوره آموزش بافتنی

جستجو

Search

موضوعات

Category

ميزکار

Panel
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :


عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

پربازديدترين ها

Most Viewed

آخرين کاربران

Recent User

جدیدترین مدل های شال و روسری

تبلیغات

آمار
آمار مطالب و اطلاعات شما
  • مجموع مطالب :1221 پست
  • کل نظرات :1304
  • آي پي شما :54.205.89.199
  • مرورگرشما :
  • سيستم عامل شما :
  • امروز :پنجشنبه 18 آذر 1395

مروري بر گزشته
آرشيو
مدل لباس عروس

تبلیغات

کانال تلگرام

لينک دوستان

Links
بانوکده در شبکه هاي اجتماعي
بانوکده در فیس بوک


بانوکده در گوگل پلاس


بانوکده در اینستاگرام


صفحه رسمی بانوکده