close
بلیط هواپیما
تمرین و کاهش وزن
بستن منو
از ما
حمايت کنيد
بريم بالا
آخرين اخبار سايت :
تبلیغات




ژورنال بافتنی مرضیه کتلی    

کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

هم اکنون در بانوکده بخوانید
تمرین و کاهش وزن

کاهش وزن

اغلب مردم که واقعا اقدام به کاهش وزن میکنند اغلب روی انرژی مصرفی تمرکز دارند و به تمرین دقت نمیکنند.

در این مطاب سعی شده است راهکارهایی برای ثابت قدم بودن در رژیم غذایی و کنترل وزن را یادآور شویم.

 

1-تمرین انرژی زیادی را در بدن میسوزاند.مثلا فردی 180 پوند (یک پوند = 450 گرم) وزن دارد و یک ساعت در روز قدم بزند حدود 750 کالری از دست میدهد و اگر هفته ای 5 بار این گونه فعالیت کند حدود یک پوند چربی از دست میدهد.

2- تمرین اشتهای فرد را کاهش میدهد و در نتیجه انرژی دریافتی (مصرفی) کم میشود.

3-اگر در مقدار انرژی مصرفی تغییر ایجاد نکنید و فقط مقدار فعالیت خود را بالا ببرید مقدار کاهش وزن شما کمتر می شود.

تناسب اندام

آمادگی جسمانی

مفهوم نادرست راجع به کنترل وزن

1-افزایش فعالیت جسمانی باعث افزایش اشتها میشود.

این عبارت برای کسی که به طور متوسط روزانه 1 ساعت تمرین می کند صدق نمیکند.در دراز مدت وقتی تمرین ادامه دارد مقدار غذای مصرفی اضافه نمی شود وزون حد مطلوب باقی می ماند.

2- تعرق , سونا و حمام بخار برای کاهش وزن بسیار موثر است.

وقتی در سونا و یا حمام بخار هستید به لحاظ اینکه عرق می ریزید کاهش وزن پیدا می کنید ولی این کاهش موقتی است چرا که مایعات به سرعت جایگزین عرق از دست رفته می شوند و وزنتان دوباره به حالت اول برمی گردد.

بنابراین سونا و حمام بخار نه تنها باعث لاغر شدن نمی شود بلکه بخاطر از دست دادن سریع آب بدن شاید باعث آسیب کلیه ها شود.

3- استفاده از وسایل ورزشی خودکار مانند ماساژدهنده و امثال آنها در کاهش وزن موثر است.

بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از وسایل ورزشی برقی اتوماتیک مثل ماساژدهنده در کاهش چربی دور کمر یا بوسیله لباسهای پلاستیکی در هنگام تمرین باعث کاهش وزن می شود که تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که هیچ کدام از این وسایل در کاهش چربی بدن نمی تواند موثر باشد.

 

تناسب اندام

راههای ساده کم خوردن:

1-طبق معمول بشقاب را که جلوی شما میگذارند خودتان شجاعانه مقداری از آن را خالی کنید و دلتان نسوزد.

2-خورش را جوری بردارید که روغنهایی که معمولا وی آن قرار دارد وارد بشقاب شما نشود و مقداری گوشت و محتویات بدون روغن مصرف کنید.

3-هیچ چیز اضافه به غذای معولی میل ننمایید.

4-با هر چای یک قند بیشتر مصرف نکنید زیرا هر گرم قند 4 کالری انرژی می دهد با مصرف دو حبه قند(5گرم) باعث افزایش وزن به مقدار حدود 2.5 گرم میشوید.

5-هرچه کار می کرده اید و فعالیت داشته اید نیم ساعت پیاده روی به آن اضافه کنید.

بعضی ها صبح غذا نمی خورند به خیال اینکه کم خوری کرده اند غافل از اینکه ظهر چون خیلی گرسنه هستند آنقدر میخورند که حتی از صبحانه و نهار هم بیشتر میشود.این کار نه تنها باعث افزایش بیشتر وزن می شود بلکه باعث خستگی دستگاه گوارش نیز می شود.

6-قبل از غذا سالاد و میوه مصرف کنید این امر باعث می شود هنگام غذا خوردن زودتر سیر شوید این عمل مهمترین روش برای کم خوردن و به عبارت بهتر جلوگیری از زیاده روی در مصرف غذا می شود.

 

7-عادت کنید هر نوع مواد غذایی که به شما تعارف می شود , یا جلوی شما قرار داده می شود مصرف نکنید , خیلی راحت اعلام کنید یا تصمیم بگیرید آن را مصرف نکنید.

 

تناسب اندام

Print

اگه عکس ها لود نشدن يا لينک دانلود خراب بود يا هر مشکلي تو اين پست بود از پايين به ما اطلاع دهيد
فقط کافيست کد امنيتي زير رو وارد کنيد و روي گزينه گزارش خرابي لينک کليک کنيد تا خرابي براي ما ارسال شود

بخش نظرات اين مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
دوره آموزش بافتنی

جستجو

Search

موضوعات

Category

ميزکار

Panel
ورود کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :


عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد

پربازديدترين ها

Most Viewed

آخرين کاربران

Recent User

جدیدترین مدل های شال و روسری

تبلیغات

آمار
آمار مطالب و اطلاعات شما
  • مجموع مطالب :1221 پست
  • کل نظرات :1304
  • آي پي شما :54.197.171.35
  • مرورگرشما :
  • سيستم عامل شما :
  • امروز :سه شنبه 16 آذر 1395

مروري بر گزشته
آرشيو
مدل لباس عروس

تبلیغات

کانال تلگرام

لينک دوستان

Links
بانوکده در شبکه هاي اجتماعي
بانوکده در فیس بوک


بانوکده در گوگل پلاس


بانوکده در اینستاگرام


صفحه رسمی بانوکده