close
چت
جلوگیری از افزایش وزن در ماه رمضان
تبلیغات شما
  • نویسنده :
  • تاریخ ارسال : سه شنبه 23 خرداد 1396
  • دیدگاه ارسال شده

جلوگیری از افزایش وزن در ماه رمضان

کاهش وزن در یک ماه

ماه رمضان ماه پاکسازی بدن و سلامت جسمی و روحی است اما مشروط بر اینکه یکسری نکات را رعایت کنیم. اگر مراقب غذایی که در وعده های سحر و افطار مصرف می کنیم نباشیم، باعث افزایش وزن ما می شوند.

دلیل افزایش وزن در ماه رمضان چیست؟
- مصرف مداوم به خصوص بین افطار و سحری.
- عدم فعالیت و بی حالی بعد از افطار
- مصرف بخش بزرگی از غذا که بیش تر از حد معمول است.
- مصرف غذاهای سرخ شده ، پر چرب و پر کالری با مقادیر زیاد
- بیرون رفتن برای افطار یا دعوت مهمان و مصرف غذاهای زیاد

-مصرف انواع نوشابه‌ها مانند نوشابه‌های بدون قند و ماءالعشیر به مقدار زیاد بعد از افطار

- مصرف شیرینی‌هایی که دارای مقدار زیادی روغن و آب و شکر است

- مصرف نمک زیاد و غذاهای شور

روش‌هایی برای بهبود عادت‌های تغذیه‌ای و کنترل افزایش وزن:
- اجتناب از پرخوری: سعی کنید افطار سبکی داشته باشید که شامل غذاهای سالمی است.
- غذای خود را به آرامی بجوید تا از سوء هاضمه جلوگیری شود.
- ابتدا سالاد و سوپ خود را بخورید زیرا این مواد دارای کالری اندکی هستند و باعث می‌شود احساس سیری بیشتری داشته باشید.
- حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.
- میوه و آب میوه تازه بخورید. سعی کنید از آب میوه‌های طبیعی استفاده کنید که شکر اضافی نداشته باشد.
- از محصولات لبنی کم چرب و گوشت بدون چرب استفاده کنید.
- به جای شیرینی‌ها، سالاد میوه بخورید.

- روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی داشته باشید تا کالری اضافی از بین برود.

- مواد غذایی را بخرید که سالم باشند و افراد خانواده تان نیز از آنها لذت ببرند. رعایت رژیم اگر غذای خود را از خانواده جدا کنید سخت تر خواهد بود.
- با ایجاد تغییرات کوچک شروع کنید. مثلا شیر بدون چربی را جایگزین شیر پرچرب کنید، به جای نوشابه وشربت و ... از آب استفاده کنید. ممکن است اوایل ایجاد این تغییرات سخت باشد اما به تدریج به آنها عادت خواهید کرد.

 

کاهش وزن در یک ماه

روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی داشته باشید تا کالری اضافی از بین برود

 

پخت و پز سالم نیز نقش بسیار مهمی در کنترل وزن دارد:
زمانی که می‌خواهید غذایی بپزید، سعی کنید از مواد سالم استفاده کنید. روش پخت نیز تاثیر بسیار مهمی در این کار دارد. از سرخ کردن بیش از حد مواد خودداری کنید. در عوض، مقدار چربی مصرفی خود را بکاهید. به یاد داشته باشید که کاهش چربی در پخت و پز، به معنی از بین رفتن طعم غذا نیست. شما می‌توانید طعم غذای خود را با استفاده از سبزیجات تازه، گیاهان و ادویه‌ها بهبود ببخشید. با استفاده از این ترفندها می‌توانید به راحتی وزن خود را کنترل کنید و از خوردن غذاهای سالم و خوشمزه لذت ببرید.علاوه بر موارد ذکر شده، خوردن آرام و جویدن خوب می‌تواند بهترین روش برای جلوگیری از احساس بی حالی باشد.

 

 

منابع:

مجله سلامت

آنا

یکا

نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی