close
تبلیغات در اینترنت
چهار روش طبخ ماهی
تبلیغات شما
  • نویسنده :
  • تاریخ ارسال : سه شنبه 20 اسفند 1392
  • دیدگاه ارسال شده

چهار روش طبخ ماهی

بانوکده

تمام افراد سالم میتوانند هفته ای 150 تا 300 گرم ماهی مصرف کنند.اما خیلی ها یا با بوی ماهی مشکل دارند و یا با تیغ آن و روش پخت ماهی.

در ادامه مطلب شما را با بهترین راه های طبخ و مصرف ماهی آشنا میکنیم.

 

1-سوخاری کردن

واقعیت این است که بیشتر مردم طعم غذاهای سوخاری را دوست دارند و حتی خیلی از کسانی که علاقه ای به خوردن ماهی ندارند بدشان نمی آید گاهی ماهی سوخاری را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

برای سالم و مغذی تر شدن ماهی سوراخی میتوانید گوشت را حدود نیم ساعت پیش از سرخ شدن در ترکیبی از آبلیمو.نمک.پودر فلفل سیاه و پودر سیر بخوابانید.سپس هر دو طرف ماهی را به پودر سوخاری یا پودر نان خشک آغشته کنید و ماهی را با روغن مخصوص سرخ کردنی سرخ کنید.

برای طبخ ماهی با این روش بهتر است گوشت ماهی را به صورت فیله درآورید.

 

2-تنوری کردن

بهترین راه ماهی تنوری در خانه استفاده از فر است.برای طبخ ماهی تنوری میتوانید از ماهی های بزرگ و درسته هم استفده کنید و نیازی به فیله کردن ماهی نیست.

در این روش ابتدا داخل شکم ماهی یا گوشت ماهی را با مقداری نمک و کمی پودر انار یا پودر لیمو عمانی طعم دار کنید.سپس روی پوست ماهی چند برش عمیق بزنید و تمام پوست و داخل برش را با رب انار بپوشانید.حالا ماهی را خوب داخل فویل بپیچید و آنرا بعد از قرار دادن در سینی داخل طبقه وسط فر بگذارید.

فر شما باید از قبل کاملا گرم شده باشد و حداقل 120 درجه حرارت داشته باشد.مدت زمان پخت هم به اندازه ماهی بستگی دارد.میتوانید حدود نیم ساعت بعد از قرار دادن ماهی در فر فویل آنرا باز کنید و ببینید چه مقدار دیگر نیاز به پخت دارد.

این روش یکی از بهترین روش های پخت ماهی است که علاوه بر طعم خوبی که برای ماهی ایجاد میکند به دلیل استفاده نکردن از روغن غذای سالم تری نیز خواهد بود.

 

 

3-آبپز کردن

تعجب نکنید برای تهیه ماهی با این روش قرار نیست که ماهی ها را داخل آب بیندازید.فقط کافی است یک ظرف گود مانند قابلمه را تا نیمه آب کنید.سپس تکه های ماهی که فقط با نمک طعم دار شده اند داخل فویل آلومینیومی ضخیمی بپیچید و در نهایت هم فویل حاوی ماهی را بعد از جوش آمدن آب داخل ظرف بریزید.اگر تکه های ماهی کوچک باشند حدود 10 تا 15 دقیقه برای پخت آنها کافی است.برا تهیه سس این ماهی هم دست به کار شوید که شامل ترکیبی از رب انار.گردوی آسیاب شده. نعناع و جعفری ساطوری شده و مقداری فلفل سیاه می باشد که همگی به مدت 5 دقیقه با هم تفت داده شوند و پیش از سرو روی آن ریخته میشود

 

 

4-بخار پز کردن

ماهی بخارپز بیشتر برای طرفداران سبزیجات که عاشق طعم های طبیعی هستند مناسب است.برای تهیه این ماهی نیازی به روغن نیست.گوشت ماهی در روش بخار پز کردن عطر و طعم سبزی های مختلف را به خود میگیرد و فقط افزودن کمی نمک و فلفل سیاه قبل از پخت  به آن کافی است.در این روش ابتدا باید کف تابه را با مقداری سیب زمینی حلقه شده بپوشانید سپس روی سیب زمینی ها یک ردیف هویج حلقه شده.یک ردیف کرفس خرد شده.یک ردیف فلفل دلمه ای.یک ردیف پیاز خام حلقه شده و یک ردیف برگ سبریجات معطر مانند نعناع.جعفری و گشنیز قرار  دهید و تکه های ماهی را روی این سبزیجات بگذارید در نهایت برگ خرد شده کرفس را روی ماهی را بریزید و در تابه ای بگذارید.

 

 

بعد از گرم شدن تابه حرارت به اندازه ای کم کنید که ماهی و سیزیجات آب بیندازند و خوب بخارپز شوند در ضمن میتوانید ماهی بخار پز را با کمب روغن زیتون و آبلیموی تازه یا نارنج تازه سرو کنید

نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی